Xafardejant el passat| La rivalitat obsessiva de la Guerra dels Ossos

L’octubre de 1877 va sortir a la llum pública la baralla entre dos dels paleontòlegs més rics i respectats dels EUA: Edward Drinker Cope i Othniel Charles Marsh. La seva obsessió per descobrir més dinosaures que l’altre va acabar en un xou ple de suborns, espionatge, insults a la premsa i dinamita.

La baralla va començar quan Marsh va assenyalar en públic que Cope havia muntat el fòssil d’un Elasmosaurus posant-li el crani a la cua en lloc del coll. Cope es va dedicar a comprar tots els exemplars de la revista científica per amagar el ridícul, però Marsh ja ho havia explicat a tothom.

Per evitar que el rival s’emportés fòssils, contractaven espies, subornaven els treballadors de l’altre i fins i tot fien esclatar amb dinamita els jaciments quan marxaven perquè l’altre no pogués trobar res.

I certament varen descobrir espècies icòniques com el Triceratops, el Stegosaurus o el Diplodocus, però tots dos vare acabar arruïnats econòmicament i amb la reputació social destruïda.

Qui va dir que la paleontologia era avorrida?


Descobriu-ne més des de rpuigserversocials.com

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Deixa un comentari

Descobriu-ne més des de rpuigserversocials.com

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint