Nous comicis per seguir ben igual (o quasi)

Diumenge passat se celebraren eleccions al Parlament de Grècia en les quals es deia que es jugava el futur d’Europa, davant la impossibilitat d’haver pogut formar govern després de les eleccions de maig de 2012.
En aquests comicis s’ha donat la mateixa correlació de forces encara que amb diferències d’escons: el partit conservador de Nova Democràcia ha estat la força més votada (30%), seguit del grup d’esquerra Syriza (26%),  dels socialistes del Pasok (13%) i els neonazis d’Alba Daurada que es mantenen  (7%). Pareix que els conservadors proposen formar un govern salvació (europea) amb el socialistes, el qual comptaria amb una majoria parlamentària suficient per continuar amb les reformes lligades al rescat (préstec) europeu. No sembla factible que els socialistes bloquegin la formació d’un executiu estable, perquè unes terceres eleccions no beneficiarien política o econòmicament ni a Grècia ni a Europa.
A Brussel·les i Berlin respiren més tranquils i ja han anunciat que estan oberts a flexibilitzar els terminis d’aplicació de les reformes, però limiten la capacitat de negociar grans canvis a aquestes.
Article publicat a Campus Obert el 19/06/2012

Descobriu-ne més des de rpuigserversocials.com

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.